وبلاگ

پنج روش کاربردی برای ارائه قهوه تخصصی به مشتریان

Aerial view of people making drip coffee
آموزش

پنج روش کاربردی برای ارائه قهوه تخصصی به مشتریان

شما یک قهوه اتیوپی خوش رایحه با طعمی مرکبات مانند را برای مشتری دم می کنید. اما به محض آنکه مشتری جرعه ای می نوشد صورتش جمع می شود. مشکل چیست؟

شاید مشتری برای اولین بار به سراغ قهوه ی تخصصی آمده است. برای برخورد با این قشر از مشتری ها نکاتی وجود دارد که وظیفه ی هر باریستاست این موارد را رعایت کند:

  1. با یک قهوه ی دارای اسیدیته کم شروع کنید

تقاوت برزگی بین قهوه های تجاری و تخصصی وجود دارد و آن اسیدیته ی نسبتا بالا در قهوه های تخصصی است این موضوع برای طرفداران قهوه ی تخصصی مطلوب است اما برای کسانی که به آن عادت ندارند میتواند ناخوشایند باشد. حتی قهوه “گیشایی” که در ارتفاعات بالا کشت می شود و به روش فرآوری شسته تهیه شده، امکان دارد برای این افراد جالب نباشد. پس به این افراد قهوه های تخصصی با اسیدیته کم را پیشنهاد دهید. برای تشخیص اسیدیته ی قهوه ها می توانید اطلاعات آن را از رستر بخواهید و یا با کاپینگ میزان اسیدیته ی قهوه تان را تشخیص دهید.

برای تشخیص انواع اسیدیته ها می توانید این مقاله را بخوانید.

  1. داستان را تعریف کنید

مهم نیست که شما در کافه های موج سوم کار می کنید یا غیره. مهم این است که خوب توضیح دهید که چرا این قهوه با سایر قهوه ها تفاوت دارد و اینکه چرا آن را به این روش تولید کرده اند.

توضیح دهید که این قهوه چه ویژگی هایی را عرضه می کند و مشتری چه طعمی را حس خواهد کرد. قهوه ی خود را طوری ارائه دهید که یک سرآشپز غذای خود را ارائه می دهد. شما از این طریق به مشتری کمک خواهید کرد تا طعم قهوه را بهتر درک کند و از طرف دیگر باعث می شوید که موقع تشخیص این طعم ها بسیار هیجان زده شود.

  1. نظر آن ها را بپرسید

نه تنها ارائه ی قهوه به مشتری اهمیت دارد بلکه گوش کردن به نظر مشتری در رابطه با سفارش (نه حتی قهوه بلکه تمامی سفارشات) بسیار حائز اهمیت است. ممکن است مشتری شما تا به حال همچنین تجربه ای را نداشته باشد پس زمانیکه از آن نظر می خواهید، حس مهم بودن به وی دست می دهد و این موضوع باعث می شود قهوه شما در کام مشتری شیرین تر شود. حتی موجب می شود که دفعه ی بعد شما و کافه تان را برای نوشیدن قهوه انتخاب کند.

  1. به نظر مشتری خود احترام بگذارید

اگر همه چیز به خوبی انجام شود اکثر مردم از قهوه لذت خواهند برد. هرچند مواردی خواهد بود که مشتری احساس نارضایتی داشته باشد در این مواقع به یاد داشته باشید که فقط قهوه مهم نیست بلکه تمام تجربه ی مشتری در کافه ی شما اهمیت دارد. لذا لبخند و خوشرویی شما و گوش کردن به حرف های مشتری راجع به کار و قهوه شما به یاد گیری بیشتر شما کمک می کند. یک باریستا نه تنها وظیفه سرویس دهی و دم کردن قهوه را دارد، بلکه وظیفه ی اصلی یک باریستا خوشحال کردن مشتری است و اگر مشتری از قهوه شما رضایت نداشت، تلاش کنید که خاطره ای لذتبخش از حضورش در کافه ی شما داشته باشد.

  1. به مشتری گزینه برای انتخاب دهید

من بعنوان یک باریستا وظیفه دارم که انواع طعم ها و رایحه ها را برای مشتری توضیح دهم. ما با این روش کمک می کنیم که مردم قهوه های جدیدی را تجربه کنند و این موضوع به افزایش رضایتمندی مشتری های کافه کمک می کند. بعنوان مثال شما به فردی که همیشه “آمریکانو” را به همراه شکر سفارش می دهد، می توانید قهوه ی روآندا با فرآوری طبیعی که کمی شیرین است را پیشنهاد دهید. این امکان می رود که در مراجعه ی بعدی او همان روآندا را سفارش دهد.

پیشنهاد دادن قهوه های تخصصی به مشتری یک امر چالش برانگیز است. ولی اگر شما باریستایی هستید که این چالش را به جان می خرید، صنعت قهوه های تخصصی به شما مدیون است.

پس بعنوان یک باریستا که آخرین حلقه ی زنجیره ی دنیای قهوه است همواره به یاد داشته باشید

کیفیت در فنجان ، رابطه ی قوی با مشتری ، رابطه ی صمیمی با همکاران

اگر این کار را انجام دهید به زودی خواهید فهمید که مشتری علاقه بیشتری به شما و کافه شما پیدا می کند.


منبع: www.perfectdailygrind.com
تهیه و ترجمه: عرفان راد

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Translate »
فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • ویژگی ها
  • Custom attributes
  • زمینه های دلخواه
Click outside to hide the compare bar
مقایسه
لیست علاقه مندی ها 0