وبلاگ

خرید دستگاه برشته کاری قهوه برای منزل

cover
آموزش

خرید دستگاه برشته کاری قهوه برای منزل

از ماه ژوئن 1998 برشته کردن قهوه (رُست کردن قهوه) را در خانه شروع کردم. از آن زمان از دستگاه های برشته کاری و روشهای مختلف استفاده کردم. برای اولین بار می توانم اعتراف کنم که تمام دستگاه های مختلف موجود برای برشته کردن قهوه در منزل را تهیه کردم. بخاطر همین نکته های مهمی که برای خرید اولین دستگاه برشته کاری قهوه خانگی باید در نظر گرفت را می دانم.

 

# 1 برای مصرف در منزل، خارج از منزل و یا جایی در میان این دو؟

بهنگام خرید یک دستگاه برشته کاری ابتدا باید به این سوال پاسخ داد: این دستگاه را برای چه مکانی خریداری می کنید؟

برخی از دستگاه های برشته کاری قهوه برای کار در داخل منزل طراحی شده اند. بسیاری از آن ها بهتر است که در یک گاراژ، یک پاسیو یا یک حیاط قرار بگیرند. و دلیل آن ایجاد دود هنگام برشته کردن قهوه است و این دود بیشتر از دودی است که در هنگام پخت غذا به وجود می آید. قهوه نیز در زمان برشته شدن، یک لایه نازک مانند پوسته آزاد می کند که باعث تصفیه شدنش می شود.

اگر قصد دارید قهوه را بیشتر برشته کنید و یا حجم بیشتری را برشته کنید، توصیه می کنم که این کار را در داخل خانه انجام ندهید. مگر اینکه آشپزخانه سیستم تهویه و یا پنجره مناسبی برای خروج دود داشته باشد. اغلب دستگاه های برشته کاری مصرف خانگی دارای فیلتر هایی هستند که با پوشال پوشانده شده اند و غلظت های مختلف دود را تصفیه می کنند. اما تفت دهنده های ذرت بو داده این قابلیت را ندارند.

ضعف دستگاه های برشته کاری ای که مخصوص بیرون از خانه هستند این است که اگر شما در یک محیط سرد زندگی می کنید، باید دستگاه را به اندازه کافی گرم نگه دارید بدون اینکه خطری ایجاد شود.

# 2 صدا

دستگاه های برشته کاری قهوه یا تا حدودی بی صدا هستند یا صدای بلندی دارند. دستگاه های برشته کاری دمنده ی هوا (فلوید بِد) صدای بیشتری نسبت به دستگاه های برشته کاری درام دارند.

برای مطالعه بیشتر درباره ی تفاوت این دو نوع دستگاه می توانید به اینجا بروید.

از آنجا که باید یاد بگیرید که چگونه به صدای اولین و دومین ” تَرَق ” (ترک خوردن) گوش کنید، تولید صدا از دستگاه می تواند یک مشکل برای دستگاه های برشته کاری جدید خانگی باشد. هر چه برشته کننده بی صدا تر باشد، راحت تر می توان صدای ترک خوردن قهوه را شنید.

به عنوان یک قاعده کلی، دستگاه های برشته کاری درام بی صدا تر از مدل دمنده ی هوا هستند. اما قاعدتا گران تر هم هستند و عمر بیشتری دارند.

# 3 قیمت

دستگاه های برشته کاری قهوه خانگی می توانند به اندازه قیمت سینی فر یا همان مقدار که می خواهید مصرف کنید، ارزان باشد. برای مثال دستگاه Hottop با قابلیت برنامه ریزی، حدود 1000 دلار است. برشته کردن قهوه یک فرآیند سخت است. انتظار نداشته باشید که دستگاه برشته کاری به اندازه قهوه جوش عمر کند. چنین چیزی غیر ممکن است.

تقریبا نیمی از دستگاه های برشته کاری ای که خریدم، مدت کوتاهی قبل یا بعد از پایان دوره گارانتی، سوختند. اگر دستگاه خریداری شده دارای یک ضمانت 2 ساله است، انتظار می رود 2 سال عمر کند و نه بیشتر. بعد از اینکه دستگاه جدید خود را از جعبه بیرون آوردید شروع به پس انداز پول برای خرید دستگاه بعدی کنید.

# 4 ظرفیت

دستگاه های برشته کاری قهوه در سایزهای مختلف موجود هستند. حتی ظرفیت بعضی از این دستگاه ها برای بعضی خانواده ها خیلی کم است. البته باید گفت که در هنگام یادگیری باید با میزان کم شروع کرد، از طرف دیگر نیز لازم نیست پول زیادی برای یک دستگاه برشته کاری کوچک بدهید، چرا که مطمئنا بعدا به یک دستگاه بزرگتر نیاز دارید.

زمان تصمیم گیری

پس از پاسخ دادن به این چهار سؤال، می توانید تصمیم بگیرید که چه نوع دستگاهی برای شما مناسب است. به یاد داشته باشید که بسیاری از دستگاه های برشته کاری خانگی که می شناسم با بسیاری از روش های مختلف برشته کردن آزمایش شده اند. در هر صورت برای جلوگیری از دورریز قهوه و اقتصادی شدن این فرآیند و بیشتر لذت بردن از این حرفه ی هیجان انگیز، پیشنهاد می کنم که حتما آموزشهای لازم را جهت چگونگی کار با این دستگاه ها و شناخت دنیای برشته کردن قهوه، ببینید.

با علم جلو بروید که تجربه گران است.


منبع: www.ineedcoffee.com
تهیه و ترجمه: آرش محمودی

نظر (2)

  1. M&M

    روسترهای خانگی ساده تر و حتی دست ساز و با امکانات کم تر و البته ارزان تر مانند zenroast و حتی ماهیتابه! که امکان تجربه ی لذت بخش رست را برای عموم فراهم می کند را فراموش کردید، پیشنهاد می شود مقاله ای در رابطه با ساخت روستر دستساز کوچک که از یک محفظه ی دارای سوراخ با امکان چرخش دستی و یک شعله درست می شود نیز بگذاید!
    به شخصه چند سال پیش هنگامی که ویدئو سخنرانی در TED با عنوان What You Didn’t Know About Coffee by Asher Yaron را دیدم، زمانی که گفت قهوه ی رست شده در ماهیتابه بهتر از قهوه ی بیات است، جرات وارد شدن به حوزه ی رست را پیدا کردم و تا پیش از آن گمان می کردن رست حوزه ای دور از دسترس و بینهایت هزینه بر است که البته در حوزه ی صنعتی آن این گونه است ولی در مقیاس خانگی تجربه و لذت مقدم بر خیلی چیزهاست!

    1. 1543396221887
      حسین میرمحمدی

      با این قسمت از حرفتون که رستر خانگی بهتر از رستر صنعتی هست موافق نیستم .. چون رسترهای صنعتی قابلیت کنترل نمودار رست رو به رستر میده.. البته بعضی رسترهای خانگی مانند هستند که به تازگی به این تکنولوژی رسیدند. ولی به این رستر ها باصطلاح سمپل رستر میگن که بعضیا اونا رو با رسترهای خانگی اشتباه میگیرن
      .
      بزودی مقاله های بیشتری درباره رست ارائه میدیم
      ممنون از پیشنهادتون

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Translate »
فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • ویژگی ها
  • Custom attributes
  • زمینه های دلخواه
Click outside to hide the compare bar
مقایسه
لیست علاقه مندی ها 0