وبلاگ

7 مرحله برای بهبود درک چشایی قهوه

farmer-image
آموزش مقالات علمی

7 مرحله برای بهبود درک چشایی قهوه

مدت مطالعه: 7 دقیقه
برخی افراد آنقدر خوش شانس هستند که قدرت چشایی خاصی دارند.
این دسته از افراد به راحتی می توانند میوه های هسته دار خاص را در یک فنجان قهوه تشخیص دهند و یا به واسطه طعم و مزه، نقص آن را نام ببرند. و این ویژگی آنها را به یک ابزار ارزشمند مجهز می کند، یک قدرت چشایی کاملا خالص که نه تنها آن ها را در حرفه قهوه موفق می کند بلکه به آنها کمک می کند تا حتی بیشتر از قهوه دم شده خود لذت ببرند.
با اینکه ممکن است برخی از ما با یک قدرت چشایی حساس نسبت به سایرین متولد شویم، خبر خوب این است که توانایی چشیدن قهوه یک مهارت قابل آموختن است. شما نیز می توانید یک قدرت چشایی عالی داشته باشید، زیرا بهترین تیستر های قهوه افرادی هستند که بیشتر تمرین و تمرین و تمرین می کنند.
مقاله قبلی ما در این مورد را نیز می توانید در اینجا مطالعه کنید.

1. نوشیدن بیشتر قهوه

اولین قدم ساده که آسانترین است و بدون شک شما قبلا آن را انجام داده اید، نوشیدن قهوه است و این کار را زیاد انجام دهید و از همه مهمتر، انواع آن را  بنوشید. سعی کنید قهوه از جاهای مختلف، و برشت شده توسط برشتگر های مختلف را امتحان کنید، این کار به شما کمک می کند تا بین طیف گسترده ای از پروفایل ها و طعم های موجود در آن تفاوت قائل شوید.

2. افزودن میوه به رژیم غذایی

چگونه می توان چیزی را تشخیص دارد که قبلا تجربه چشیدن آن را نداشته باشید؟ برای اینکه یک تیستر عالی باشید، باید با طیفهای مختلف طعم دهنده آشنا باشید و یکی از رایج ترین انواع نت ها در قهوه، مبتنی بر میوه است. تا حد امکان میوه های مختلف بخورید.

3. شناختن طعم های اصلی

به عنوان مثال، نمی توانید با استفاده از بیان تفاوت بین نت های لیمو سنگی و لیمو، تیست قهوه را شروع کنید. درعوض، باید با طعم های اصلی آشنا شوید: شیرین، ترش، تلخ و شور.
در دوره مقدماتی درک حسی SCA، توصیه می شود راه حل های زیر را برای آموزش خود در شناخت آنها جستجو کنید:
شیرین: 24 گرم ساکارز در یک لیتر آب
ترش: 1.2 گرم سیتریک اسید به ازای یک لیتر آب
شور: 4 گرم NaCl  (نمک) در یک لیتر آب
تلخ: 0.54 گرم کافئین در یک لیتر آب

4. آشنا شدن با واژه نامه درک حسی(sensory lexicion)

این واژه نامه و چرخه، حاوی طعم های بی شماری است که ممکن است در قهوه تجربه کنید (اگرچه همه طعم ها در آن موجود نیست و طبق WCR این یک مرجع در حال تحول است).
 “واژه نامه درک حسی برای ارائه یك زبان استاندارد در مورد چگونگی صحبت متخصصان قهوه در مورد عطر و طعم، با یك مقیاس مرجع و شدت 15-1 اختراع شد.” من معتقد هستم که این فرهنگ یک ابزار عالی برای بهبود مهارت های حسی است.

5. استفاده از COFFEE FLAVOR MAP T100

ابزاری دیگر که متخصصان قهوه باید در نظر داشته باشند چرخه عطر و طعم قهوه است، این ترکیب حاوی 100 عطر و طعم رایج قهوه است که برای افرادی که مایل به توسعه چشایی خود هستند فوق العاده مفید است. در حقیقت، حتی یک مسابقات جهانی آروماستیک وجود دارد که متخصصان قهوه برای مشخص کردن دقیق رایحه های مختلف با یکدیگر رقابت می کنند.
این کیت نه تنها توانایی شما را در تمایز بین طعم های مختلف بالا می برد بلکه به شما در سنجیدن حواس کمک می کند و می توانید طعم یادها را با یک زبان جهانی و تنظیمات حرفه ای شرح دهید.

6. عملکرد مطابق با اسیدهای ارگانیک

اسیدهای آلی مختلفی در قهوه وجود دارد: سیتریک، مالیک، فسفریک، کوینیک، تارتاریک، لاکتیک و غیره و هرکدام احساس طعم متفاوتی ایجاد می کنند. توانایی تشخیص اسیدهای مختلف و توصیف آنها به شما در درک و فهم بیشتر قهوه کمک می کند.
“آنچه افراد باید بدانند شدت نیست … [بلکه] چگونگی واکنش این شدت به زبان آنهاست. بنابراین، آنها شدت را تشخیص می دهند و هر زمان که در معرض آن قرار بگیرند، حتی اگر با اسید دیگری آغشته شده باشد، می توانند آن را تشخیص دهند. “
اما چگونه خود را آموزش دهید تا اسیدهای مختلف را بشناسید؟
1. دم کردن قهوه ضعیف (50 گرم قهوه در یک لیتر آب)
2. تقسیم این قهوه بین پنج فنجان:
•فنجان ۱ – فنجان مرجع؛ چیزی به آن اضافه نشود
•فنجان ۲ – 0.2 گرم مالیک اسید اضافه شود
•فنجان ۳ – 0.2 گرم تارتاریک اسید اضافه شود
•فنجان ۴ – 0.2 گرم فسفریک اسید اضافه شود
•فنجان ۵ – 0.2 گرم لاکتیک اسید اضافه شود
3. پنج فنجان را بچشید و همه اسیدها را در مقابل فنجان مرجع مقایسه کنید.
4- با چشمان بسته این تمرین را تکرار کنید تا ببینید آیا می توانید اسید اضافه شده را شناسایی کنید.

7. مثلث

توصیه نهایی من تمرین چشایی مثلث می باشد. این روش عالی برای آموزش و ارزیابی چشایی شما چه در رقابت و چه در محل کار است.
برای مثلث قهوه، سه فنجان با برچسب A ، B و C  آماده کنید. دو تا از آنها حاوی یک قهوه یکسان باشند و دیگری، چیزی متفاوت. هدف شما شناسایی صحیح فنجان های مختلف است.
هرچه قهوه ها بیشتر شبیه هم باشند، این تمرین سخت تر می شود. می توانید از قهوه های مناطق مختلف، پردازش شده با روش های مختلف و سبک های مختلف برشت و حتی نمونه هایی از تعداد زیادی در یک مزرعه این تمرین را انجام دهید و البته این کار سرگرم کننده است.
انجام این تمرینات می تواند به شما در درک بهتر طعم ها و عطرهای موجود در یک فنجان قهوه، تشخیص تأثیر پردازش و برشت کردن و تیست منشاء مختلف آن کمک کرده، اما فقط اگر به طور مرتب آن را تمرین کنید.
یک قدرت چشایی کاملا خالص نیاز به آموزش مداوم دارد.
پس از همین الان شروع کنید .
——————————————————-
ترجمه: آرش محمودی
منبع: perfectdailyground.com

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Translate »
فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • ویژگی ها
  • Custom attributes
  • زمینه های دلخواه
Click outside to hide the compare bar
مقایسه
لیست علاقه مندی ها 0