وبلاگ

گزارش کامل اولین چلنج باریستا در مشهد

blog-13
رویدادها

گزارش کامل اولین چلنج باریستا در مشهد

به نقل از رسانه کجا خوبه حامی مسابقات باریستا مشهد

تاریخ خبر: 1395/10/09

photo_2017-04-13_14-24-45

مسابقه در سالن اجتماعات در دانشکده مديريت صنعتي، واقع در خيابان بعثت، ساعت 3 بعد از ظهر آرام آرام شروع شد. در پشت صحنه  فضايي در نظر گرفته شده بود تا هر يک از باريستاها به ترتيب قبل از رفتن به روي سن تمرين کنند و سپس بر روي سن سالن اجتماعات حاضر شوند و قهوه اسپرسو، کاپوچينو( ترکيب شير و قهوه) و نوشيدني ابداعي خود را آماده کرده و به داورها ارائه دهند.

براي هر باريستا، 15 دقيقه براي آماده سازي، 15 دقيقه براي انجام مسابقه و 10 دقيقه براي نظافت و جمع کردن وسايل در نظر گرفته شده بود.

گروه آموزشي و پژوهشي بونو، انجمن باريستا ايران، سن مارکو، قهوه موليناري و کجاخوبه به عنوان حاميان رويداد حضور داشتند.

پس از مدتي بر تعداد جمعيت حاضر در سالن افزوده شد و دوستداران قهوه خود را به اولين چالش باريستا مشهد رساندند. ساعت 15:30 باريستا اول، فرساد نيرومند بر روي سن آمد و شروع به آماده سازي و چيدن لوازم کرد. در ساعت 15:40 با گذشت 10 دقيقه از زمان آماده سازي مسابقه با فرساد نيرومند شروع شد. او ابتدا توضيحاتي را در زمينه قهوه‏اي که با خود به مسابقه آورده بود ارائه داد و سپس کار خود را آغاز کرد  و در زمان مشخص نيز کار خود را به پايان رساند

مصاحبه با باريستا فرساد نيرومند

————————-

باريستا دوم، جواد مروي، ساعت 16 آماده سازي را شروع کرد و با يک دقيقه تأخير (11 دقيقه) آماده سازي را به اتمام رساند. او پس از آماده سازي اسپرسو با زمان 3:10 و کاپوچينو با زمان 3:00 دقيقه، شروع به آماده کردن نوشيدني ابداعي خود شد و توضيحات تکميلي در رابطه به خواص و طعم نوشيدني را بيان کرد. جواد مروي با 93 ثانيه تأخير کار خود را به پايان رساند.

مصاحبه با باريستا جواد مروي

————————-

باريستا سوم، محمد گرامي، در 8 دقيقه کارهاي آماده سازي را انجام داد و سپس کار خود را روي اسپرسو شروع کرد. او در حين آماده کردن قهوه ها توضيحاتي را در رابطه با قهوه‏اي که با خود به مسابقه آورده است، ارائه داد. زمان آماده کردن اسپرسو براي محمد گرامي، 1:40 و کاپوچينو 2:50 به طول انجاميد.

مصاحبه با باريستا محمد گرامي

————————-

باريستا چهارم، جميل عرفانيان منش، در 6:30 آماده سازي خود را به پايان رساند و مانند ديگر باريستاها توضيحاتي را در رابطه با قهوه اش داد. زمان آماده کردن اسپرسو براي او، 1:40 ثانيه از زمانش را به خود اختصاص داد.

مصاحبه با باريستا جميل عرفانيان

————————-

باريستا پنجم، نوشين رضايي، به عنوان تنها خانم باريستا در اين مسابقه، حضور يافت. نوشين رضايي توانست در 12 دقيقه کار خود را به پايان برساند. از آنجا که نوشيدني ابداعي او نياز به دم شدن داشت، او در ابتدا نوشيدني ابداعي خود آماده کرد که اين امر زمان را براي او کمتر کرد.

مصاحبه با باريستا نوشين رضايي

————————-

باريستا ششم، مصطفي سرگل، در ساعت 18:45، کار خود را با صرف 8:04 زمان آماده سازي شروع کرد. زمان آماده سازي اسپرسو 1:50 بود و توانست کار خود را در مدت زمان 14:29 به پايان برساند.

مصاحبه با باريستا مصطفي سرگل

باريستا هفتم، سينا صفوي، با 2:08 مرحله آماده سازي را پشت سر گذاشت و توانست قهوه اسپرسو خود را در 1:30 ثانيه آماده کند. همچنين در  ابتدا دستگاه گرايندر او با مشکل مواجه شد، که با گفتنtime out، زمان توسط داورها متوقف شد و پس از رفع مشکل دستگاه توانست کار خود را ادامه دهد.

مصاحبه با باريستا سينا صفوي

————————-

باريستا هشتم، مهرداد فيضي، با زمان آماده سازي 9 دقيقه کار خود را شروع کرد و توضيحات لازم و کافي را درباره قهوه خود به داورها ارائه داد. زمان آماده سازي اسپرسو براي مهرداد فيضي 1:20 و زمان کل او 14:18 ثانيه به طول انجاميد.

مصاحبه با باريستا مهرداد فيضي

————————-

باريستا نهم، مرتضي عباس نيا، آخرين فردي بود که براي رقابت با سايرين بر روي سن رفت. زمان آماده‏سازي او 5 دقيقه به طول انجاميد. او استرس بسيار زيادي داشت و به همين دليل نتوانست به خوبي و آن طور که خود انتظار داشت کار خود را به پايان برساند.

مصاحبه با باريستا مرتضي عباس نيا


photo_2017-04-13_14-26-01

پس از به اتمام رسيدن رقابت ميان باريستاها، آقايان آقامحمدخاني و سعيدي که داوري اين دوره از مسابقات را به عهده داشتند، در اتاق داوري حاضر شدند و امتيازها را براي معرفي نفرات برتر محاسبه کردند.

مصاحبه با جناب آقامحمدخاني

مصاحبه با جناب سعيدي

مصاحبه با مرتضي باقرپناه از بونو

 

بعد از چند دقيقه داورها به روي سن آمدند و نتايج با معرفي نفر سوم، نفر دوم و نفر اول اعلام شد.

نفر اول: سينا صفوي

نفر دوم: فرساد نيرومند

نفر سوم: مصطفي سرگل

نفر اول و دوم، تنديس مسابقه و همچنين پک کامل باريستا را دريافت کردند. که جايزه منتخب اول کامل‏تر از منتخب دوم بود. اولين چالش باريستا مشهد با تشکر داورها از ساير باريستاها و عکس يادگاري به پايان رسيد.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Translate »
فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • ویژگی ها
  • Custom attributes
  • زمینه های دلخواه
Click outside to hide the compare bar
مقایسه
لیست علاقه مندی ها 0